トロント掲示板 (フリー) - No.11300
FIDOって名義変更できるんでしょうか??
(トロント) 2007-09-30 07:23:58
2年契約で契約したんですが、わけ合って1年半で日本に帰ることになりました。
出来たら、誰かに携帯を譲って、名義変更をと考えてるんですが、誰かご存知の方、教えてください。
はい、できますよ。
返信1さん 簡単に いわないでね。責任は元の持ち主に残るみたいですけど。特に契約したFIDOの事ですが。
http://www.fido.ca/portal/en/home/legal.shtml#agreement
返信2さんこそちゃんと読んでますか?
名義変更できますよ。責任って何の責任のことをいってるのか知らないですけど、名義変更した以上
変更後の持ち主が支払いを滞ったとしても、前持ち主に請求するわけないです。
By entering into this Agreement, you:
authorize Fido to obtain information about your credit history and acknowledge that Fido may provide information to others about your credit experience with Fido;
accept all provisions of this Agreement, including those set forth in the Materials and in these Terms;
agree to cause all persons who use Services under your account or with your authorization to comply with the Agreement;
acknowledge that the acts or omissions of all persons who use Services under your account or with your authorization will be treated for all purposes as your acts or omissions; (貴方の責任に於いて)
Acknowledge that you have received and had the opportunity to review a copy of the Agreement, including the Materials and these Terms;
confirm that the information you provided to us is current and accurate; and
agree to notify us of any change in your information.
Any decrease in your Commitment Period may be subject to a fee. If your Service is terminated prior to the end of the Commitment Period, you will pay us an ECF as specified in your Fido Service Agreement, plus taxes.
9. If you are receiving any benefit as a result of your relationship with a third party (e.g., your employer), we may verify such relationship.
貴方の言いたい事は次の事ですか?FIDOが認めれば変更が可能。
Acceptable Use
14. You may not use the Services for anything other than your own personal use. You may not resell the Services, receive any charge or benefit for the use of the Services or provide Internet access or any other feature of the Services to any third party. You may not share or transfer your Services without our express consent.
If you become ineligible to receive such benefit for any reason (e.g., your employment is terminated or your employer becomes ineligible to receive the benefit), we reserve the right to transfer your Service to an alternate Service package, as determined by us in our sole discretion.
どこを見ても名義変更を正当化している所が見当たらないです。例外は少し書かれている見たいですが、あくまでも FIDO側の判断で在り変更の保証は無し。そして あくまでも変更後も元の持ち主に責任の尾を引く感じですが?
>返信4さん
私は携帯買うときに代理店のスタッフに「名義変更できるから長期プラン申し込んだ方がお得だよ」って言われましたけど。
できました。
一年契約で半年たったところで知人の名義に変更しました。
2,4は偉そうな口ぶりだけど間違ってんじゃん。謝れば?
長期契約の毎月の支払いの中にセールスの人へのリベイト あるいはその小売り店へのリベートと足りない電話代金と基礎受信料と通話料金が隠されて含まれています。ですからセールスの人の言うことを全部信用するのは危険です。契約書の小さな字を読む事が大事です。
FIDO 契約 ON-LINEの中にはあくまでも最初の契約者が FIDOとの関係を規定の期間 守る事が書かれ これを承知した上で契約がなされたと見なされます。 途中で残りの期間の最低限度額を払うか?(6 month * $25/mo.(?) plus 罰金と利子) それとも 契約の中に新たに使用する人のインフォを付け足して其の人に全てを任せるか?ーーー>?名義変更と言うよりもカモが1人から2人に為つただけ。
しかしその人が途中で支払いを止めた場合 支払いの責任は最初の人に付いてきます。特にカードで買つた場合や、自分の大切なインフォで電話の使用を登録したばあい、これを調べるのは簡単です。
プリペイドもしくはペイアズユウゴウの場合は最初に電話代金を払い、その上毎月 高い通話料金をはらいますが、契約期間に制約されません。
だーかーらー、トピ主は名義変更ができるかどうか聞いてるだけじゃん。
それ以上はトピ主が自分でやるでしょ。
結局返信1の言うことで事足りるじゃん。
横から偉そうに言うなって。